Dålig på matte

Jag hade en kund för ett tag sen, kvinna 40 år ungefär.
Dagen innan had vi haft halva reapriset och dagen efter var det ett nytt erbjudande med 30% på alla herrplagg. Hon kommer till kassan och säger, - Jag vill lämna tillbaka domhär byxorna och få 30% när jag köper dom igen.
Jag sa att hon har ju fått 50% redan och vill hon ha 30% istället så får hon betala till. Men hon fattade verkligen inte, vi dividerade i flera minuter. Hon gick ner på herravdelningen och kollade igen, jag gick efter. Hon fortsatte med att hon ville ha 30%, men jag sa att hon fått 50% det är ju billigare än 30%, men hon fattade inte!
Efter 15 minuter hör jag "ahaaaaaaaa", men hon fattade fortf inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback