Ytligt!

Jag vet mycket väl att utsidan är det som gör att en människa bedömer dig. Jag vet också att ytan betyder mycket. Alla är inte strl 36 och så är det bara, take it liksom! Men trots att man inte är strl 36 så betyer det inte att man ska skita i sig själv och sin stil.

Jag har jobbat i butik sedan 1999 och varje år är det samma sak. Vissa kläder är snygga andra är inte så snygga. Tyvärr har det i de flesta butiker satsats på "tant-mode" när det gäller allt över storlek 44. Efter mycket påtryckningar till alla inköpare och designers i de stora kedjorna så har det blivit betydligt bättre har jag märkt. Det är roligt att kunna klä sig snyggt även om man inte är som idealet. Man ska givetvis tänka på vad man passar i också, men även försöka tänja gränserna lite.

Det jag försöker komma fram till är att, trots att inköparna och de stora kedjorn nu får in fina kläder i stora storlekar så tror ändå dom som är större än 44 att dom måste klä sig fult! Många gånger när de kommer in och ställler sig i kassan för att betala så får man höra att det inte finns något för dem! Nu är mitt mål att försöka fräsha upp dessa kundr och få dom att s utanför alla stora tshirts och tantiga kläder. Jag har lyckats med en del och dom har upskattat det otroligt mycket. Det är efter sådan kunder som man förstår hur mycket man älskar sitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback