Tunisien

Nu är vi tillbaka och det är väl inte mr än rätt att jag skriver lite om vår vecka i Sousse, Tunisien.

Vi bodde på Hotel Riviera * * * *, All Inclusive från att vi satte oss på flyget. Kändes skönt att ha någon som passar upp en hela tiden :)

Där hotellet låg var lite utanför Sousse Medina (medina är deras centrum). Vi hade ett lite mindre centrum i närheten som heter Port El Kantaoui. Det är en hamn med massa båtar, stora och dyra. De har även en del souvenirbutiker. Man kunde hitta allt från Breitling klockor till LV schalar!

En dag var vi i Medinan, den riktiga bazaren, herregud säger jag bara. My friend come in see my shop. Special price for you! Nog var det special price, men det roligaste var när jag och Riste gick in i en affär och Riste frågade om dom hade Nike skor i strl 47. Säjaren visade ett par och vi sa tack och gick, sedan råkade vi gå förbi igen och alla säljare har tagit fram alla sina 47:or, My Friend I have size 47!

Jag ville ha en klocka och gick in i en butik, 180 dinarer kostade den (1 dinar = 6 kr). Det va för mycket med tanke på att jag vet att man kan pruta, inom loppet av 2 minuter va priset nere på 40 dinarer, jag har aldrig skrattat så mycket!

Hotellet var otroligt fint, ingen lyx lyx men det var bra. Stor restaurang där vi blev serverade buffé varje dag. Fanns även en snack-bar där man kunde äta lättare luncher. Vi fick mat 5 ggr per dag, vi gick ju knappas hungruga haha! Varje dag fanns det 10 olika maträtter, helt otroligt. Alltid färsk frukt till allt!
Fanns en Hammam på hotellet, inomhus pool som var uppvämd, massage, utomhuspool.

En dag åkte vi fyr-hjulingar! Lätt det roligaste jag gjort!

Efter 7 dagar var det dags att åka hem och här sitter jag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback