Slampilicious!

Jag forsätter på temat från igår. Min syster skickare ett sms till mig tidigare idag och berättade att hon träffat en gemensam bekant på stan. Tjejen har precis gift sig och kommit till Sverige från ett land i Öst-Europa. Detta som jag skrev igår gällde ju tjejer som klär sig slampigt på fester osv. Men denna tjejen hade sett ut som en Polsk-Hora mitt på stan! Jag började skratta, för jag har sett bilder på henne från "hemma" och det var så sant, hon har tagit med sig stlen till Sverige!

En ny grej som jag märkte p jobbet. Unga mammor, eloge till dem att de fortfarande är barn och har egna barn. Men dessa invandrartjejer som jag sett är inte mer än 18 år, råspacklade, skyhöga klackar, stylade på alla sätt. Klart man skall vara snygg och allt men min poäng är att de bär runt på sina barn som om de vore en accessoar! Kära människa, ta hand om dig oc va snygg men man behöver kanske inte överdriva!?

Jobbade idg 12-19, det kändes som att jag hade jobbat i 4 dagar utan avbrott. Vår midseason-rea har börjat och nu har vi börjat med Halva Reapriset! Herregud vad människor kan vara jobbiga. "Är det halva rea" "Är det rea på rea"!!??? Men för fan det står ju klart och tydligt på skylten "HALVA REAPRISET PÅ ALLA REAVAROR"! Jag vet mcket väl att kunden är kung och det är de som gör att jag har mitt jobb, men ngon måtta får det ju vara. Kläder på golvet och katastrof i prvrummet, trots att vi är väldigt duktiga på att plocka ur provrummen. Jag tog en bild på kaoset i ett provrum, ska lägga up den lite senare!

Tar upp ett bra tema i ett senare inlägg! Var bara tvungen stt skriva av mig lte!


Kommentarer
Postat av: Vesna

hahahhahahahhah jag ÄLSKAR din blogg!! (och ditt namn för den delen)



Blir glad av att läsa!!!



kramisar min vän

2009-04-15 @ 21:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback