Kvällens tema - Pengar

Jag tycker om att ha mycket pengar, gärn så mycket så man kan slösa på lite onödiga saker. Gärna en väska eller två, som om man inte hade nog med väskor. De får gärna vara lite dyrare också. Jag använder ursäkten att snygga designerkläder inte görs i stora storlekar så då får jag köpa designer accessoarer istället, tex min D & G Klocka :) Sedan jag var liten har jag fått det jag velat ha, på ett eller annat sätt. Detta betyder inte att jag är som tjejerna i My Sweet 16 att pappa köper en bil för 2 mille och sånt. Jag fick en bil när jag fyllde 20, det var en Peugeot Cabbe :), jag har alltid fått de senaste mobilerna m.m. Nu när vi köpt lägenhet så tänker man på ett annat sätt, det finns andra saker t.ex. räkningar som man måste betala istället för den där onödiga väskan :( Tyvärr! Men det jg egentligen vill komma fram till är att man uppskattar saker på ett annat sätt nu eftersom man själv får jobba för att köpa det an vill ha, t.ex. lägenheten eller vår bil. Det betyder inte att jag inte gillar cash, I love it :)

Dessutom är jag fashinerad av människor som sitter på mycket pengar eller unga människor vars föräldrar har mycket pengar som deras barn kan spendera hejvilt! Tänk att vara 20 år som Blondinbella (är hon 19 förresten?) hon har visserligen tjänat sina egna pengr men hon kan göra vad hon vill, bryr sig inte ett skvatt! Eller alla i The Hills, dom kör runt i sina fräsha "rides", gå i sina Lobutin Heels och har sina snygga Chanel-väskor på axeln. Tat´s their life liksom, vem fan bryr sig om dom vanliga människorna.

Vem vet nångong kanske man själv går runt med en chanelväska och Lobutin heels, jag menar så snabbt som livet rullar just nu så kan den drömmen inte vara långt borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback