Dagens Händelse

Dagens händelse börjar egentligen i förrgår.

Det kom en kvinna och köpte en skjorta på rea, allt var frid och fröjd. Igår kom hon tillbaka med skjortan på sig och sa att en tråd har börjat släppa. Kappahl har som policy att ta tillbaka de flesta reklamationer. Hon ville byta skjorta och ta på sg den nya på en gång. Hon bytte om och kom med den trasiga i handen och den nya på sig. Betalade och gick.

Idag kommer hon tillbaka, min kollega står i kassan. Kvinnan förklarar att hon köpt skjortan (som hon bytte till) igår och att hon haft på sig den frn butiken och hem, men hon tcykte den var för stor när hon kom hem så hon vill byta tll en mindre. Kollegan förklarar att den är använd och därför gäller varken byte eller öppet köp. Bakom kunden står en ung tjej som vill ha samma skjorta i den storleken som hon har på den hon haft p sig och vill byta. Min kollega ropar på mig och även jag förklarar för kunden att hon inte kan byta den eftersom hon haft på sig den. Då säger hon "men det står på kvittot att jag har 7 dagars öppet köp och bytesrätt"....förstår ni?? Hon tror alltså att öppet köp och byte även gäller på kläder man haft på sig!

Jag blir så trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback